Bli kjent med Halvorsbøle

Velkommen til Halvorsbøle

Halvorsbøle er Acems internasjonale kompetansesenter for stressmestring. Velkommen til et kurssted med høy standard, beliggende i rolige og naturskjønne omgivelser.

Det er mye å hente - bruk vår kurskalender for å finne ditt pusterom i hverdagen.

- Utnytter mine ressurser bedre

På Acems kommunikasjonskurs tar du tak i livet. Beveger deg bak fasadene og lærer å se nye dimensjoner i samspillet mellom mennesker. Du styrker evne til empati og forståelse, og utvikler emosjonell intelligens. Acems kommunikasjonskurs arrangeres hvert år på Halvorsbøle.

Deltakere om Acems kommunikasjonskurs

Kommende kommunikasjonskurs

Flere videoer fra Acem Media

Her ny

Er tankestrømmen din distraherende i hverdagen?

 

Mange opplever at det kan være vanskelig å håndtere tankestrømmen i hodet. Konsentrasjonsvansker, rastløshet og søvnproblemer er vanlige utfordringer i dagens samfunn: man ligger i sengen og er trøtt, men den gode søvnen uteblir, eller forstyrrende tanker gjør det vanskelig å fokusere. Det er mulig å gjøre noe med dette..

Meditasjon er noe mange har hørt om, men kanskje ikke vet så mye om. Nylig publisert forskning om Acem-meditasjon dokumenterer signifikant mindre søvnproblemer. I Acem-meditasjon får den mentale tankestrømmen være tilstede, men ikke dominere. Gjennom denne prosessen, en til to ganger daglig, får de distraherende tankene spille seg ut. Det bidrar til ro i sinnet. Kommende kurs i Acem-meditasjon

Søvnproblemer?

 

Mange opplever at det kan være vanskelig å håndtere tankestrømmen i hodet. Konsentrasjonsvansker, rastløshet og søvnproblemer er vanlige utfordringer i dagens samfunn: man ligger i sengen og er trøtt, men den gode søvnen uteblir, eller forstyrrende tanker gjør det vanskelig å fokusere. Det er mulig å gjøre noe med dette..

Meditasjon er noe mange har hørt om, men kanskje ikke vet så mye om. Nylig publisert forskning om Acem-meditasjon dokumenterer signifikant mindre søvnproblemer. I Acem-meditasjon får den mentale tankestrømmen være tilstede, men ikke dominere. Gjennom denne prosessen, en til to ganger daglig, får de distraherende tankene spille seg ut. Det bidrar til ro i sinnet. Kommende kurs i Acem-meditasjon